szybkie jedzenie

Masz nadwagę? Próbowałaś już każdej możliwej diety? Wyciskasz siódme poty na siłowni, a żadnego efektu nie widać. Waga zamiast spadać to stoi w miejscu, albo nawet rośnie. Zmieniłaś już praktycznie wszystko, ale nie zmieniłaś najważniejszego czyli tempa życia! Szybkie jedzenie, to jeden z powodów braku efektów diety. W dzisiejszych czasach większość z nas nie ma czasu, żeby spokojnie zjeść posiłek, jemy praktycznie w biegu, bo ważniejsza jest praca, zakupy, szkoła, studia i 1000 innych ważnych rzeczy które nie mogą czekać. Jeżeli też szybko konsumujesz posiłki koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Szybkie jedzenie – dlaczego nie chudniesz?

Większość z nas jeżeli chce schudnąć zaczyna od liczenia kalorii, koncentruje całą swoją uwagę na to ile je, a w ogóle nie myśli o tym jak spożywa swoje kalorie.

Zacznijmy od tego, że osoby bardzo zabiegane, nie mające czasu na spokojne zjedzenie posiłku często popełniają złe decyzje, bardzo często nie mają czasu na odpowiednie przygotowanie posiłku i wybierają posiłki już gotowe, które wystarczy tylko podgrzać, albo fast-food, który przeważnie przygotowywany jest z produktów gorszej jakości. Dłuższy czas spożywania takich posiłków może doprowadzić do nadwagi i różnego rodzaju chorób układu pokarmowego albo układu naczyniowego.

Liczne badania naukowe dowodzą, że osoby spędzające nad spożywaniem posiłku chociaż 20 minut  są szczuplejsze od osób które spożywają swoje posiłki szybciej. Za wszystko odpowiedzialny jest nasz mózg a dokładniej ośrodki głodu i sytości. Sygnał o tym, że jesteśmy już najedzeni i syci dochodzi do naszego mózgu dopiero po około 15 minutach. Zatem więc jeżeli będziecie jedli wolniej zjecie mniej jedzenia, a co za tym idzie dostarczycie mniejszą ilość kalorii.

Powolne jedzenie zwiększa też metabolizm, dzieje się to poprzez zwiększona ilość enzymów trawiennych. W czasie rozpoczęcia posiłku nasz mózg wysyła do naszego żołądka sygnał o zwiększonym zapotrzebowaniu soków trawiennych potrzebnych do przetrawienia naszego posiłku. Jeżeli jecie wolniej nasz organizm lepiej poradzi sobie ze strawieniem posiłku. Szybkie jedzenie a co za tym idzie złe trawienie posiłków może doprowadzić do zwiększania się poziomu cholesterolu we krwi, oraz zwiększają się predyspozycje do zawału serca albo innych chorób układu naczyniowego.

Szybkie jedzenie a nadwaga

Niestety, ale nadwaga nie jest jedynym skutkiem szybkiego jedzenia, może to prowadzić do różnego rodzaju chorób układu pokarmowego takie jak na przykład wrzody żołądka czy zapalenia układu pokarmowego. Może powodować również choroby układu naczyniowego takie jak na przykład zawał serca czy udar mózgu.

Teraz już chyba widzisz, że tempo w jakim spożywasz posiłki jest bardzo ważnym czynnikiem i lepiej tego nie bagatelizować. Szybkie jedzenie jest szkodliwe i należy go unikać. Jeśli będziesz jeść wolniej twój metabolizm się poprawi, będziesz zdrowsza a co za tym idzie bez problemu zgubisz zbędne kilogramy 😉

Ślimaczki z ciasta francuskiego ze szpinakiem