Dieta na dobrą pamięć. Co jeść, by poprawić pracę mózgu

Zauważyłaś, że twoja pamięć się pogarsza? Masz problemy z koncentracją? To pierwsze sygnały, że twoje komórki nerwowe w mózgu nie pracują już jak dawniej. Luki w pamięci oraz problemy z koncentracją narastają w raz z wiekiem. Ale nie musi tak być! Należy ćwiczyć swój mózg oraz wprowadzić do swojego menu odpowiednia produkty spożywcze. Sprawdź jaka powinna być dieta na dobrą pamięć i koncentrację.

Dieta na dobrą pamięć i koncentrację

Kofeina

Prawdą jest to, że kawa poprawia koncentrację. Wszystko przez zawartą w niej kofeinę. Kofeina wpływa na rozszerzenie naczynek krwionośnych, przyśpiesza pracę serca przez co poprawia dotlenienie mózgu przez co mózg pracuje lepiej. Oprócz kawy kofeinę znajdziemy również w w herbacie i kakao. Kofeina najlepiej działa jak jest stosowana sporadycznie. Zbyt częste spożywanie kofeiny powoduje, że twój organizm się do niej przyzwyczai i nie będzie reagował na nią równie silnie jak w przypadku sporadycznego picia kawy czy jedzenia czekolady.

Węglowodany

Aby twój mózg pracował prawidłowo to musisz mu dostarczyć odpowiedniej dawki energii. W tym celu najlepsze będą produkty z mąki pełnoziarnistej. Pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż czy razowy makaron dostarczy twojemu organizmowi odpowiednią dawkę energii. Ponadto pełnoziarniste produkty mają niski indeks glikemiczny.

Magnez

Magnez wspomaga przewodzenie impulsów nerwowych oraz ochrania układ nerwowy przed uszkodzeniem. Produkty bogate w magnez to banany, kakao, orzechy laskowe i kasza gryczana.

Potas- Dieta na dobrą pamięć i koncentrację

Potas natomiast pozytywnie wpływa na naczynia mózgowe. Można znaleźć w pomidorach, bananach, ziemniakach.

Lecyna

Według badań naukowych odpowiedni poziom lecyny zmniejsza prawdopodobieństwo zachorowania na chorobę Alzheimera. Lecynę znajdziemy w żółtkach jaj i w produktach sojowych.

Witaminy z grupy B

Wpływają na poprawne funkcjonowanie układu nerwowego. Aby poprawnie funkcjonował spożywaj duże ilości mleka, produktów mlecznych, mięsa, orzechów,

Witamina E- Dieta na dobrą pamięć i koncentrację

Spowalnia procesy starzenia się komórek w mózgu. Produkty bogate w witaminę E to tłuszcze roślinne (oliwa z oliwek i oleje roślinne), migdały, orzechy laskowe oraz kiełki.

Witamina C

Za prawidłową pracę całego mózgu odpowiada witamina C. Znajdziesz ją dużo w czarnej porzeczce, natce pietruszki oraz w czerwonej papryce.

Witamina D

Witamina D odgrywa ważną rolę w procesie zapamiętywania, poprzez zwiększenie wchłaniania się wapnia, który uczestniczy w procesie przekaźnictwie nerwowym. Witaminę D dostarczysz swojemu organizmowi promienie słoneczne, kurze jaja oraz ryby.

Dieta na dobrą pamięć i koncentrację

Aby twoja dieta była skuteczna musisz również zmienić swój tryb życia. Z rezygnować z używek takich jak alkohol czy nikotyna, zacząć prowadzić aktywny tryb życia, więcej odpoczywać oraz jak tylko się da unikać sytuacji stresowych.

  • Stawianie baniek- Skuteczna metoda leczenia infekcji
    Stawianie baniek jeszcze 50 lat temu było jednym z najpopularniejszych sposobów leczenia infekcji wirusowych stanów zapalnych oraz bólu pleców. . Dzisiaj ta metoda leczenia zdecydowanie jest mniej popularna i jej zdrowotne właściwości raczej traktowane są z przymrużeniem oka. Jak to jest naprawdę? Czy nasze babcie miały rację, że stawianie baniek to najskuteczniejsza metoda leczenia infekcji
  • Zupa ogórkowa
    Jestem fanką zup, jednak nie robię ich zbyt często, gdyż w domu nie mam żadnych fanów zup. Więc jak już je gotuję, to zazwyczaj jest to rosół, część zjadam, część mrożę jako czysty bulion i wykorzystuje jako baza do gulaszu, klopsików czy innych dań a z pozostałego rosołu drugiego dnia robię pomidorową, krupnik bądź właśnie
  • Woda z kiszonych ogórków to samo zdrowie. Jakie ma właściwości?
    Z pewnością większość z was bez zastanowienia się od razu po zjedzeniu wszystkich ogórków ze słoja niezwłocznie wylewa wodę z ukiszonych ogórków. Okazuje się jednak, że ten lekko kwaskowy napój nie jest jedynie efektem ubocznym powstałym podczas fermentacji ogórków, tylko źródłem cennych dla twojego zdrowia witamin oraz minerałów. Sprawdź jakie składniki odżywcze zawiera woda z
  • Ocet jabłkowy – Poznaj domowy przepis
    Ocet jabłkowy to świetny dodatek do sałatek, dressingów czy do marynowania mięs. Dodany do potraw dodaje im delikatny kwaskowaty posmak. Kuchnia to nie jedyne zastosowanie octu jabłkowego. Od wieków wykorzystuje się go lecznictwie, jako kosmetyk czy środek na odchudzanie. Poznaj zdrowotne właściwości oraz przepis na domowy ocet jabłkowy. Właściwości zdrowotne- Ocet jabłkowy Idealny dla diabetyków
  • Syrop z pigwy- Lek na wzmocnienie odporności, przeziębienie oraz grypę
    Pigwa to owoc, który w okresie jesienno-zimowym powinien na stałe zagościć w waszym jadłospisie. Wzmacnia odporność, łagodzi objawy grypy i przeziębienia oraz poprawia pracę układu pokarmowego i oczyszcza organizm z toksyn. Poznaj zdrowotne właściwości pigwy oraz przepis na syrop z pigwy jaki będziesz mogła dodać do gorącej herbaty. Syrop z pigwy- Poznaj jego właściwości Pigwa