Dieta na dobrą pamięć. Co jeść, by poprawić pracę mózgu

Zauważyłaś, że twoja pamięć się pogarsza? Masz problemy z koncentracją? To pierwsze sygnały, że twoje komórki nerwowe w mózgu nie pracują już jak dawniej. Luki w pamięci oraz problemy z koncentracją narastają w raz z wiekiem. Ale nie musi tak być! Należy ćwiczyć swój mózg oraz wprowadzić do swojego menu odpowiednia produkty spożywcze. Sprawdź jaka powinna być dieta na dobrą pamięć i koncentrację.

Dieta na dobrą pamięć i koncentrację

Kofeina

Prawdą jest to, że kawa poprawia koncentrację. Wszystko przez zawartą w niej kofeinę. Kofeina wpływa na rozszerzenie naczynek krwionośnych, przyśpiesza pracę serca przez co poprawia dotlenienie mózgu przez co mózg pracuje lepiej. Oprócz kawy kofeinę znajdziemy również w w herbacie i kakao. Kofeina najlepiej działa jak jest stosowana sporadycznie. Zbyt częste spożywanie kofeiny powoduje, że twój organizm się do niej przyzwyczai i nie będzie reagował na nią równie silnie jak w przypadku sporadycznego picia kawy czy jedzenia czekolady.

Węglowodany

Aby twój mózg pracował prawidłowo to musisz mu dostarczyć odpowiedniej dawki energii. W tym celu najlepsze będą produkty z mąki pełnoziarnistej. Pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż czy razowy makaron dostarczy twojemu organizmowi odpowiednią dawkę energii. Ponadto pełnoziarniste produkty mają niski indeks glikemiczny.

Magnez

Magnez wspomaga przewodzenie impulsów nerwowych oraz ochrania układ nerwowy przed uszkodzeniem. Produkty bogate w magnez to banany, kakao, orzechy laskowe i kasza gryczana.

Potas- Dieta na dobrą pamięć i koncentrację

Potas natomiast pozytywnie wpływa na naczynia mózgowe. Można znaleźć w pomidorach, bananach, ziemniakach.

Lecyna

Według badań naukowych odpowiedni poziom lecyny zmniejsza prawdopodobieństwo zachorowania na chorobę Alzheimera. Lecynę znajdziemy w żółtkach jaj i w produktach sojowych.

Witaminy z grupy B

Wpływają na poprawne funkcjonowanie układu nerwowego. Aby poprawnie funkcjonował spożywaj duże ilości mleka, produktów mlecznych, mięsa, orzechów,

Witamina E- Dieta na dobrą pamięć i koncentrację

Spowalnia procesy starzenia się komórek w mózgu. Produkty bogate w witaminę E to tłuszcze roślinne (oliwa z oliwek i oleje roślinne), migdały, orzechy laskowe oraz kiełki.

Witamina C

Za prawidłową pracę całego mózgu odpowiada witamina C. Znajdziesz ją dużo w czarnej porzeczce, natce pietruszki oraz w czerwonej papryce.

Witamina D

Witamina D odgrywa ważną rolę w procesie zapamiętywania, poprzez zwiększenie wchłaniania się wapnia, który uczestniczy w procesie przekaźnictwie nerwowym. Witaminę D dostarczysz swojemu organizmowi promienie słoneczne, kurze jaja oraz ryby.

Dieta na dobrą pamięć i koncentrację

Aby twoja dieta była skuteczna musisz również zmienić swój tryb życia. Z rezygnować z używek takich jak alkohol czy nikotyna, zacząć prowadzić aktywny tryb życia, więcej odpoczywać oraz jak tylko się da unikać sytuacji stresowych.

  • Sernik Oreo
    Sernik Oreo to jeden z moich ulubionych serników. Często go robię zamiennie z sernikiem gotowanym. Jest zwarty, ciężki, do tego ma na wierzchu warstwę kremu śmietanowego i ciasteczko Oreo. Robi się go bardzo szybko, udaje się każdemu! Można go zrobić właściwie w jednej misce, nie trzeba osobno ubijać każdego ze składników. Ja jestem zachwycona, moja
  • Dieta bananowa- Fenomenalny japoński wynalazek.
    Dieta bananowa dobrze wpływa na układ nerwowy, to świetne rozwiązanie na stres, przyśpiesza odnowę komórek, oczyszcza organizm z toksyn oraz wpływa na redukcję masy ciała. Sprawdź na czym polega dieta bananowa. Dieta bananowa- Skąd pochodzi? Dieta bananowa jest japońskim wynalazkiem. Twórcą tej diety jest lekarz Hitoshi Watanabe, według jego doniesień stosując dietę opracowaną przez samego
  • Nie wylewaj wody po ugotowanym ryżu. Jej zastosowania cię zaskoczy!
    Wylewasz wodę po gotowaniu ryżu do zlewu? Praktycznie każdy z nas popełnia ten błąd, a okazuje się, że woda po ugotowanym ryżu ma w sobie mnóstwo składników mineralnych pozytywnie oddziałujących na naszą urodę oraz zdrowie i samopoczucie. Nie wylewaj wody po ugotowanym ryżu, sprawdź gdzie możesz jej użyć! Nie wylewaj wody po ugotowanym ryżu- Co
  • Pasta jajeczna – podstawowy przepis
    Pasta jajeczna to jedno z moich ulubionych dań śniadaniowych. Jadamy ją przez cały rok na okrągło. Robię ją zazwyczaj na sobotnie bądź niedzielne śniadanie. Dodaję do niej sporą ilość świeżych ziół. W sezonie na świeże warzywa dodaje również rzodkiewkę, zielonego ogórka gruntowego bądź ogórka kiszonego. Dodaje również tarty ser, ogórki kiszone bądź jakiekolwiek inne ulubione
  • Maseczka z kawy- Prosty trik na piękną cerę!
    Żeby zadbać o skórę swojej twarzy nie musisz w cale wydawać fortuny na kosmetyki czy zabiegi kosmetyczne. Wystarczy, że dobrze rozejrzysz się w swojej kuchni, a dokładniej przestaniesz wyrzucać fusy po kawie do śmietnika. Okazuje się, że fusy po kawie to dosłowne bogactwo witamin i przeciwutleniaczy jakie mają zbawienny wpływ na twoją skórę i bardzo