uzależnienie od cukru

Cukier jest bardzo silnie uzależniający. Uzależnia tak samo mocno jak alkohol, papierosy bądź narkotyki. Pewnie pomyślisz sobie, że to nieszkodliwe, co komu szkodzi kolejna porcja ciasta, słodki napój. Jednak nie można tego bagatelizować! Nadmiar cukru w diecie może powodować choroby takie jak otyłość, nadciśnienie, cukrzyca typu II, insulinooporność. Jak w 10 dni zwalczyć uzależnienie od cukru? W poście zawarto kilka porad, dzięki którym krok po kroku będziesz uwalniał się od uzależnienia. Z każdym dniem będziesz czuł się lepiej a organizm będzie zdrowszy!

Uzależnienie od cukru – jak je pokonać?

Pij dużo wody

Często mylimy uczucie głodu z uczuciem pragnienia. Wtedy zjadamy jedzenie bez zastanowienia. Często to są produkty z dużą ilością cukru. Odpowiednie nawodnienie jest bardzo ważne dla zdrowia, pozwala na lepsze funkcjonowanie organizmu. Miej przy sobie zawsze butelkę wody niegazowanej po którą sięgniesz w momencie głodu.

Nie jedz w stresie

Zdarza ci się jeść pod wpływem stresu? Kupujesz batoniki, gdy źle się czujesz? Jest to efekt problemów hormonalnych, ale również uzależnienia od cukru. Staraj się inaczej odstresowywać. Czytaj książkę, słuchaj ulubionej muzyki, wyjdź na spacer. Zdjedzenie kolejnej porcji cukru jest najgorszym z możliwych sposobów.

Uprawiaj sport

Ruch jest doskonałym sposobem na dodanie energii oraz dotlenienie organizmu. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego lepszym pomysłem będzie wyjście na spacer, rower, bieganie. Czasem wystarczy nawet chwila spaceru po przydomowym ogródku, by ochota na słodycze minęła.

Nie rezygnuj z wszystkiego na raz

Gwałtowna rezygnacja z cukru będzie szokiem dla organizmu. Spowoduje, że będziesz źle się czuł, ciągle będziesz mieć ochotę na coś słodkiego. Lepszym pomysłem będzie stworzenie planu redukcji słodyczy dostosowanego do każdego z osobna. Wyznacz sobie, że ograniczysz słodycze do trzech dni w tygodniu, potem do dwóch dni, potem do jednego dnia, dopiero po jakimś czasie nie będziesz czuć potrzeby spożywania słodyczy.

Gotuj zdrowe posiłki

Jeśli będziesz spożywać zdrowe i zróżnicowane posiłki bogate w wartości odżywcze i składniki mineralne poprawisz stan swojego zdrowia, ale również zredukujesz ilość cukru w diecie. Stawiaj na produkty pełnoziarniste, kasze, makarony. Jedz dużo warzyw i owoców.

Wyrzuć bądź oddaj wszystkie słodycze z domu

Słodycze, które mamy w domu kuszą nasz dużo bardziej, niż te, po które trzeba wyjść z domu i kupić w sklepie 😉 Przechowujemy słodycze na czarną godzinę, zjadamy batonika jak jesteśmy znudzeni, smutni. Jeśli w domu będą się znajdowały tylko zdrowe przekąski jak np. orzechy, suszone owoce, ziarna słonecznika zjemy je zamiast słodkich przekąsek.

Uzależnienie od cukru – Jedz zdrowe przekąski

Słodkie przekąski nie są najlepszym pomysłem, lepiej jest posiłki w stałych porach nie zagryzając pomiędzy posiłkami. Jeśli koniecznie chcesz coś przegryzać pokrój sobie warzywa na słupki, owoce w kawałki. Dobrym pomysłem są również orzechy, pestki dyni, pestki słonecznika, suszone owoce.

Nie rezygnuj całkowicie z cukru

Uzależnienie od cukru jest podobne do uzależnienia od alkoholu czy narkotyków. Jednak w tym przypadku nie musisz całkowicie go odstawiać. Kawałek ciasta w święta czy w gościach, słodki napój na grillu ze znajomymi nie spowodują, że uzależnienie wróci od razu. Znając umiar możemy zdrowo żyć, cieszyć się dietą i słodyczami.

Stosując te kilka rad już po 10 dniach będziesz czuć znaczącą różnicę. Poprawi się stan cery, brzuch będzie bardziej płaski. Uwolnienie od cukru jest proste i szybkie! Koniecznie wypróbuj!