Sezon truskawkowy w pełni, uwielbiam ich smak, mogłabym zjadać je kilogramami pod każdą postacią. Jem je w postaci ciast, koktajli, ale najbardziej uwielbiam w wersji najprostszej pokrojone w drobne kawałeczki z cukrem! Wkładam do miseczki pokrojone w kawałki, sypie niewielką ilością cukru praz dodaje dodatkowy składnik, dzięki czemu są jeszcze smaczniejsze, najlepsze jakie jadłam w życiu! Wypróbuj tego składniku a już nigdy nie będziesz jeść truskawek inaczej!

Właściwości zdrowotne i odżywcze truskawek

Truskawki mają niewiele kalorii, w 100 gramach truskawek jest ich tylko 32 kalorie. W szklance truskawek znajduje się mg witaminy C co stanowi ponad 120% zapotrzebowania na nią. Zawarte w truskawkach pektyny poprawiają znacząco pracę jelit oraz przyśpieszają przemianę materii. Dzięki zawartości flawonoidów pomagają obniży poziom cholesterolu i zmniejszy ryzyko zakrzepicy.

Jak wybrać najlepsze truskawki?

Najlepsze w smaku są truskawki duże bądź średnie, małe truskawki są zazwyczaj bardziej kwaśne.

Owoce powinny być suche i twarde oraz całe czerwone, takie są najsmaczniejsze. Uważaj na truskawki obite i nadpleśniałe, w ciągu paru godzin będą już niedobre i będzie trzeba je wyrzucić.

Przechowywane w lodówce będą smaczne nawet przez kilka dni, jeśli pozostawisz je na wierzchu to już po nocy mogą być niesmaczne.

Przed spożyciem umyj truskawki ze szypułkami. Jeśli usuniesz je wcześniej owoce nasiąkną wodą i będą niesmaczne. Nie mocz ich, tylko umyj pod bieżącą wodą.

Truskawki z cukrem – idealny przepis

Umyte i pozbawione szypułek truskawki pokrój w kawałki. Większe na 4 części, mniejsze na 2, 3 części. Posyp truskawki łyżką cukru, wymieszaj i pozostaw na chwilę, by cukier się rozpuścił się a truskawki puściły sok. Następnie dodaj odrobinę cukru wanilinowego, by truskawki były smaczniejsze i słodsze. Wypróbuj koniecznie!