Triki handlowe marketów – jak nie dać się oszukać!

Czy często zdarza się tobie iść do sklepu po kilka najpotrzebniejszych produktów, a wyjść z niego z  pełnymi siatkami? Na pewno tak jest, większości z nas takie sytuacje zdarzają się praktycznie przy każdej wizycie w supermarkecie. Wszystko to jest możliwe dzięki trikom handlowym marketów jakie wykorzystują sklepy, żeby zachęcić ciebie do zrobienia jak największych zakupów. Więc jeżeli nie chcesz kupić następnego niepotrzebnego produktu koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu. Poniżej zawarto najpowszechniejsze triki handlowe marketów, możesz je zauważyć praktycznie w każdym sklepie!

Triki handlowe marketów

Pieczywo przy samym wejściu

Kto nie lubi zapachu świeżego, jeszcze gorącego, dopiero co wyciągniętego pieczywa z pieca? Właśnie marketingowcy z dużych sieci doskonale o tym wiedzą. Zapach wywołuje u ludzi głód, jeżeli na samym wejściu klient poczuje zapach świeżego pieczywa od razu stanie się bardziej głodny, więc więcej produktów spożywczych kupi.

Muzyka

Zauważyłeś, że w każdym sklepie w tle gra muzyka? To oczywiście następny zabieg marketingowy, który ma za zadanie wprawić cię w lepszy nastrój.

Najważniejsze produkty na samym końcu sklepu

To nie przypadek, że mięso, wędliny i nabiał czyli produkty jakie spożywamy codziennie są na samym końcu sklepu. Zasada jest prosta i m dłużej chodzisz po sklepie tym więcej produktów może ci paść w oko.

Końcówka 99 groszy

Zabieg marketingowy znany już od dawna, polega na zaokrąglaniu w dół. Jeżeli cena na produkcie wynosi 3.99 zł to nie widzimy jest 4 zł tylko 3 zł. Dlatego cena będzie nam się wydawała bardziej atrakcyjna.

Karty lojalnościowe, aplikacje, karty podarunkowe

Jest to metoda przez, którą sklepy chcą nas do siebie przywiązać. Dając nam możliwość zbierania punktów za nasze zakupy i możliwość wymiany tych punktów. Klient uważa w tej sytuacji, że coś zyskał i dalej chce powtarzać zakupy w tej sieci sklepów.

Najdroższe produkty na wysokości wzroku

Nie zastanawiałeś się dlaczego w marketach najtańsze produkty zawsze są ustawione na najniższej półce? Markety chcą promować droższe produkty na, których mają wyższy zysk. Klienci najczęściej nie chcą się schylać i wybierają produkt droższy, który będzie na wysokości wzroku.

Produkty BIO, EKO, bezglutenowe i bez laktozy

Od kilku lat rynek produktów ekologicznych staje się coraz bardziej popularny. Dzisiaj produkty BIO są w każdym sklepie nawet w małych sieciach. Najczęściej ich cena znacząco różni się od ceny tego samego produktu bez dodatku BIO. To prosty trik marketów na podwyższenie zysku, marża sklepów na produktach ekologicznych jest nawet 3-krotnie wyższa niż na produktach bez dodatku BIO lub Eko.

Dwa w cenie jednego, drugi produkt o 50% taniej, trzy w cenie dwóch

Takie promocje zachęca nas do zakupu większej ilości produktów, nawet jeżeli nie są nam potrzebne w danej chwili.

Triki handlowe marketów – Częste zmiany rozkładu towarów

Zauważyłeś, że w danej alejce w markecie nie ma już twojego ulubionego jogurtu, a jest w zamian proszek do prania? Markety bardzo często zmieniają rozkład swoich towarów w sklepie, a cel tego jest prosty. Żeby klient nie uczył się rozkładu sklepu na pamięć, jeżeli nie zna rozkładu alejek dłużej będzie szukał potrzebnych produktów i w między czasie może coś jeszcze kupi. 

Produkty przy kasach

Produkty znajdujące się przy kasach mają swoją fachową nazwę ‘’produkty impulsywne”, czyli takie, które kupujemy pod wpływem jakiegoś impulsu. Prosta sytuacja jesteś po długich zakupach w supermarkecie, przy kasie jesteś już głodny, spragniony i zmęczony rozglądasz się na boki i co widzisz? Słodycze, słone przekąski i napoje. Oczywiście pod wpływem tych bodźców kupisz coś szybkiego do zjedzenia.

Daj znać w komentarzach, które triki handlowe marketów były dla ciebie nowością a jakie poznałeś pierwszy raz?

Produkty spożywcze usuwające nikotynę z płuc