błędy w diecie

Przechodzisz kolejną dietę, wylewasz siódme poty na siłowni, a stając na wadze codziennie rano się załamujesz nie widząc efektów swojej ciężkiej pracy. Nie załamuj się, przeczytaj ten artykuł i zobacz jakie błędy w diecie popełniasz. Często wydaje się nam, że staramy się na 100%, robimy wszystko co powinniśmy, ale nie mamy efektów naszej pracy.

Najczęstsze błędy w diecie

Brak konsultacji z dietetykiem

Każdą dietę powinniśmy zacząć od wizyty u dietetyka. Specjalista przeprowadzi z nami wywiad i określi jaką dietę powinniśmy stosować. Określi nam jadłospis ilość kalorii jaką powinniśmy przyjmować dziennie. Stosując dietę opisaną na jakimś forum nigdy nie będziesz miał/a dobrych rezultatów tzw. dieta dla każdego jest tak naprawdę dietą dla nikogo.

Alkohol

Kolejne błędy w diecie to nadużywanie alkoholu. Badania dowodzą, że osoby pijące napoje alkoholowe w czasie diety nie osiągają takich samych rezultatów jak osoby które w tym czasie nie piły alkoholu.

Napoje alkoholowe to tak naprawdę puste kalorie, jeden kieliszek wódki ma aż 110 kalorii,a jedno piwo 250 kalorii. Alkohol nie przynosi naszemu organizmowi żadnych składników odżywczych, a u 65% ludzi zwiększa ochotę na kaloryczne przekąski.

Nie wysypianie się

Według najnowszych badań sen odrywa kluczowa rolę w procesie odchudzania.

Wszystko przez ludzkie hormony, jeżeli się nie wysypiamy w naszym organizmie wzrasta poziom greliny, hormonu odpowiedzialnego za uczucie głodu, jeżeli zaś się wysypiamy w naszym organizmie zwiększa się poziom leptyny, hormonu przez który czujemy się syci.

Problemy hormonalne

Błędy w diecie to również problemy hormonalne. Jeżeli jesteś na diecie, a Twoja waga cały czas rośnie to najprawdopodobniej masz problemy z hormonem tarczycy. Jak najszybciej powinieneś /aś udać się do endokrynologa.

Za mało się ruszasz

Niestety prawda jest taka nawet najlepiej dobrana dieta nie będzie efektywna jeżeli nie będziesz się ruszać. Główne błędy diety to brak wysiłku fizycznego. Nikt nie mówi o godzinach spędzonych na siłowni, ale o na przykład godzinnym spacerze, 30 minutach jazdy na rowerze, albo 30 minutach pływania na basenie. Wysiłek fizyczny nie dość, że w sam w sobie spala kalorie, ale tez przyśpiesza przemianę materii. 

Pomijanie śniadań

Śniadanie to najważniejszy posiłek z całego dnia. Według badań, osoby jedzące śniadania są szczuplejsi od osób nie jedzących śniadań. Udowodniono też, że ludzie jedzący śniadanie przyjmują mniej kalorii i dokonują lepszych decyzji żywieniowych od osób które omijają ten posiłek.

Jedź zdrowo

Omijaj przetworzone jedzenie, fast foody, oraz posiłki ciężkostrawne. W czasie diety lepiej  jeść proste posiłki, głównie składające się z dużej ilości warzyw.

Błędy w diecie – Nadmiar stresu

Przez stres wydziela się w twoim organizmie kortyzol. Jest to hormon który wpływa na ludzi metabolizm oraz jeżeli się podwyższa nasza przemiana materii się obniża i na odwrót.

Za mała ilość posiłków

W świetle najnowszych badań najkorzystniejszą opcją jest spożywanie 5 posiłków dziennie najlepiej w odstępie 3 godzin między sobą. Ma to na celu przyśpieszenie metabolizmu.

Brak cierpliwości

Niestety rezultatów zrównoważonej diety nie będzie od razu. Może to zająć nawet kilka miesięcy, ponieważ najważniejsze stracenie na wadze opiera się na wyrzeczeniach. Niestety musisz się stosować restrykcyjnie do przypisanej diety oraz dużo się ruszać, gdyż najważniejsze jest nie poddawać się po pierwszym miesiącu bez większych rezultatów.