dieta ogórkowa

Dieta ogórkowa będzie jedną z najpopularniejszych diet tego lata. Zbliża się lipiec, miesiąc w którym jest sezon na ogórki, są one najtańsze i najsmaczniejsze. Dodatkowo mają bardzo dużo wody, co pozwoli nawodnić organizm w trakcie upałów oraz schłodzi temperaturę ciała.

Podstawowe zasady diety ogórkowej

Plan diety jest bardzo prosty w zapamiętaniu i wykonaniu. Jest idealna dla osób będących w domu, ale również osób pracujących. Posiłki są proste i szybkie wykonaniu, do tego różnorodne i bardzo smaczne.
Dietę ogórkową można stosować maksymalnie 14 dni. Jest to dieta z niską ilością kalorii, ponieważ ogórki zawierają ich niewiele a są głównym składnikiem diety. Szybkiej utraty wagi mogą się spodziewać osoby z większą nadwagą, da motywacyjny kopa w postaci kilkunastu zgubionych kilogramów jako wstęp do dalszej diety. Nie stosuj jej zbyt długo, bo to nie jest dieta długoterminowa, raczej jako dopalacz na początku.

Po diecie ogórkowej koniecznie zastosuj dietę lekkostrawną ograniczającą kalorie, w przeciwnym wypadku możesz oczekiwać efektu jojo. Po zakończeniu diety:

  • ogranicz smażone posiłki,
  • zrezygnuj ze słodkich napojów m. in. cola,
  • zrezygnuj ze słodyczy,
  • ogranicz węglowodany proste,
  • jedz dużo warzyw i owoców,
  • pij co najmniej 1,5 litra wody dziennie.

Jeśli będziesz stosować zdrowe żywienie dłużej będziesz chudnąć dalej oraz nie będziesz musiała się obawiać o efekt jojo.

Dieta ogórkowa – przepis

W trakcie diety pij ponad 1,5 litra wody dziennie.
Możesz pić dodatkowo kawę bądź herbatę, lecz koniecznie bez cukru, śmietanki i innych dodatków.
Całkowicie zrezygnuj z gazowanych napojów, ale również z soków, ponieważ zawierają one spore ilości cukrów.

Produkty i posiłki, które są podstawą diety ogórkowej:
– sałatka z ogórków,
– koktajl z ogórków,
– jajka, tuńczyk, pierś z kurczaka,
– ziemniaki, kasza gryczana, chleb razowy.
– owoce.

Dieta ogórkowa – stosowanie

W ciągu dnia możesz jeść te 5 wyżej wymienionych posiłków. Możesz dobrowolnie je dostosowywać zależnie od trybu dnia. Jedz codziennie 5 niewielkich posiłków. Przykładowe posiłki to:

śniadanie – 150 g tuńczyka i sałatka z ogórków
drugie śniadanie – dowolny owoc
obiad – 2 ziemniaki, połówka piersi z kurczaka, sałatka z ogórków
podwieczorek – dowolny owoc
kolacja – koktajl z ogórków.

Sałatka z ogórków – wykonanie:

1 nieduży ogórek, mieszanka sałat, oliwa z oliwek, kilka pomidorków koktajlowych, czerwona cebula. Pokrój wszystkie składniki i wymieszaj z oliwą z oliwek. Dodaj do sałatki pierś z kurczaka bądź kaszę gryczaną, by mieć gotowy obiad.

Koktajl z ogórków – wykonanie:

1 ogórek, szpinak baby, 1 jabłko. Wrzuć wszystkie składniki do blendera i dokładnie zmiksuj na jednolitą masę. Pij go zaraz po przygotowaniu, po kilku godzinach traci część składników odżywczych.

Korzyści z diety ogórkowej

  • oczyszcza organizm z toksyn,
  • pomaga szybko zrzucić kilkanaście kilogramów,
  • odmładza skórę,
  • pozwala na pozbycie się wody z organizmu.

Korzyści ze spożywania ogórków

  • ogórki mają działanie przeciwbólowe,
  • są bogate w minerały i witaminy,
  • są bardzo niskokaloryczne,
  • pomagaj w spowolnieniu starzenia się skóry.

Możliwe skutki uboczne diety ogórkowej

  • myj dokładnie ogórki, gdyż często są w sklepach woskowane, co może powodować reakcje alergiczne,
  • jeśli pracujesz fizycznie nie stosuj tej diety, bo może mieć za mało kalorii.

Wypróbuj inne diety odchudzające: